Historické portfolio
S historickým vlastivědným učivem jsme propojili hodiny psaní, výtvarné výchovy a informatiky. Spolu se žáky jsme se zamýšleli nad tím, jak by asi vypadal náš život v různých historických etapách českých dějin.
Jaké byly výstupy:
Žák srovnává a hodnotí způsob života a práce předků na našem území.
Seznamuje se s významnými sociálními problémy a nesnášenlivostí mezi lidmi.
Pracuje s časovými údaji, snaží se pochopit vztahy mezi ději a jevy.
Rozeznává současné a minulé, orientuje se v hlavních reáliích minulosti.
Vyhledává a využívá informace z různých informačních zdrojů.
Píše na počítači samostatně krátké věty.
Dokáže text doplnit vlastním obrázkem.
Snaží se o postižení jednoduchých proporcí postavy i předmětů v různém prostředí.
Děti ve své fantazii přenesly svou rodinu v čase a jednoduše popsaly, jak by v té době prožívaly svůj život v rodinném kruhu, čím by se zabývali rodiče a sourozenci, jak by vypadalo jejich obydlí. Své vyprávění doplnily obrázkem. Každé vyprávění i obrázek k němu žáci zpracovávali na samostatný list, proto na konci tohoto vlastivědného učiva měl každý žák vlastní historické portfolio. Protože mnohé práce byly velmi zajímavé, umístili jsme je při hodinách informatiky na internetové stránky, které jsme k tomu účelu založili.
Na úplném konci jsme ze všech našich prací vytvořili publikaci, pro kterou jedna z maminek vytvořila úvodní obrázek. Publikaci obdržel každý účastník našeho tvoření.
Další informace a žákovský blog najdete zde.
|